طرز استفاده از دستگاه قندخون را بهه کودکان زیر 10 سال آموزش دهید

طرز استفاده از دستگاه قند خون را اغلب پرستاران به صورت حرفه ای آموزش دیده اند. هنگامی که بیماری دیابت تشخیص داده می شود، توصیه می شود که به طور معمول از دستگاه قند خون استفاده کند. اما در این مطالعه رفتار خرید گلوکز متر بیماران دیابتی به طور قابل توجهی بدبینانه بود.

بیمارانی که تحت درمان با انسولین قرار می‌گیرند، ممکن است زمانی که در مورد استفاده از انسولین آموزش دیده‌اند، در مورد پایش گلوکز خون نیز آموزش دیده باشند.

تمام دستورالعمل‌های منتشر شده توسط IDF، ADA و موسسه ملی سلامت و تعالی بالینی (NICE) تاکید کردند که SMBG برای همه بیماران دیابتی توصیه می‌شود (6).

خود پایش استاندارد ابزاری ضروری برای دستیابی به اهداف قند خون برای بیماران دیابتی بود که کنترل موثری بر گلوکز خون داشت و به بهبود سطح هموگلوبین گلیکوزیله در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که تحت درمان با انسولین نبودند کمک کرد (14، 15).

یک دستگاه گلوکز سنج یک ابزار ضروری برای SMBG است که می تواند وضعیت قند خون را در زمان واقعی منعکس کند، به بیماران کمک کند تا وضعیت بیماری خود را بهتر درک کنند و آنها را تشویق کند تا به طور فعال دیابت خود را مدیریت کنند. می تواند به بهبود پایبندی به درمان و کاهش مرگ و میر و ناتوانی دیابت کمک کند.

بنابراین، مزایای SMBG باید در طول آموزش بهداشت دیابت برجسته شود، که می تواند به اشکال مختلف مانند سخنرانی، توزیع مواد تبلیغاتی، گروه ها یا باشگاه های حمایتی، باشگاه های بیماران گلوکز، چند رسانه ای، پشتیبانی وی چت و بازدیدهای بعدی انجام شود. 16-18).

«دستورالعمل‌های کاربرد بالینی چینی برای پایش گلوکز (ویرایش 2015) (6)» ممکن است برای اقدامات خاص برای تدوین برنامه پایش گلوکز بر اساس روش درمانی بیمار (مداخله سبک زندگی، داروهای خوراکی کاهش قند خون، و انسولین درمانی و غیره) ارجاع شود. .