درمان قطعی انواع عفونت با صابون گیاهی

ما مشاهدات شستن دست ها و اندازه گیری آلودگی دست ها را برای ارزیابی شیوه شستن دست مردمک انجام دادیم. روش های مختلفی برای ارزیابی شیوه شستن دست ها وجود دارد. رفتار شستن دست خود گزارش شده از مصاحبه‌های ساختاریافته یا غیررسمی برای ارزیابی رفتار شستن دست‌ها استفاده می‌کند.مشاهده مستقیم شیوه‌های شستن دست‌ها شامل مشاهده مستقیم شیوه‌های شستن دست توسط یک ناظر است. اندازه‌گیری آلودگی دست است که اغلب از طریق جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل‌های میکروبیولوژیکی نمونه‌های شستشوی دست ارزیابی می‌شود.

تنها چند مطالعه وجود دارد که عملکرد HWWS دانش‌آموزان مدرسه‌ای را در کشورهای با درآمد کم یا متوسط ارزیابی کرده‌اند، و از این مطالعات، بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. روش خود گزارش‌دهی برای ارزیابی عملکرد HWWS. 43،44 مطالعات شست‌وشوی دست‌های خانگی، نرخ‌های متفاوتی را بین شیوه‌های شستشوی دست‌ با صابون گیاهی گزارش‌شده و مشاهده‌شده و بین دانش گزارش‌شده و آلودگی دست نشان می‌دهند. ارزیابی‌های خود گزارش‌شده اغلب هستند. غیر قابل اعتماد، و مشاهدات شستن دست و اندازه گیری های آلودگی دست به احتمال زیاد معیارهای دقیق تری برای ارزیابی شستن واقعی دست ها هستند.

بین ماه مه و نوامبر 2010، مشاهدات شستن دست ها در همه 60 مدرسه در ابتدا و طی چهار بازدید ماهانه اعلام نشده بعدی (به استثنای تعطیلات مدرسه در ماه اوت) در زمان های 30 دقیقه ای تعطیلات مدرسه (معمولا از ساعت 11:00 تا 11:30 صبح). دو سرشماره‌گر آموزش‌دیده خود را در یک مکان محتاطانه در منظر مستراح قرار دادند و از برگه‌های مشاهده ساختاری برای ثبت تعداد رویدادهایی که دانش‌آموزان وارد توالت می‌شوند و دست‌های خود را فقط با آب، صابون و آب یا هیچکدام پس از استفاده از توالت می‌شستند، استفاده کردند.

در اکتبر و نوامبر 2010، یک دور جمع آوری داده های شستشوی دست در زمان های استراحت تعیین شده انجام شد. بازدید از مدارس به صورت تصادفی انجام شد