جذابیت کفش چکمه ای را با شلوار مام فیت دو برابر کنید

تانگ و همکاران رابطه بین استفاده از انواع مختلف کفش و توسعه قوس طولی داخلی (ILA) را بررسی کرد. در یک مطالعه کوهورت بر روی 111 کودک سالم با میانگین سنی 6.9 سال، این نویسندگان از سکوهای فشار برای اندازه گیری شاخص قوس (میانگین سطح تماس پا، تقسیم بر مساحت کل، به استثنای انگشتان پا)، میانگین اوج فشار استفاده کردند. اعمال شده توسط پا و حداکثر نیرویی که با وزن بدن عادی می شود. بررسی‌های بعدی که پس از 10 و 22 ماه انجام شد، نویسندگان را به این نتیجه رساند که نوع کفش adidas predator  مورد استفاده در دوران کودکی می‌تواند بر رشد ILA تأثیر بگذارد و کودکانی که کفش‌های بسته می‌پوشیدند نسبت به کسانی که پاهایشان بیشتر در معرض قرار داشت، ILA صاف‌تری داشتند.

با این حال، در مورد اثرات دفعات استفاده و نوع کفش هایی که کودکان می پوشند، کمتر شناخته شده است. بر این اساس، هدف از مطالعه حاضر تعیین ارتباط بین عامل کفش (نوع و دفعات استفاده) و شیوع PVF در کودکان است.

 

یک مطالعه تحلیلی مقطعی مشاهده ای بر روی جمعیتی از کودکان در سال های اول، دوم و سوم ابتدایی، طی سال تحصیلی 2012-2013، در پنج مدرسه در شهر مالاگا (اسپانیا) انجام شد. معیارهای ورود به مطالعه زیر اعمال شد: (1) سن 6 تا 9 سال، (ب) رضایت آگاهانه ارائه شده توسط والدین یا قیم. والدین / سرپرستان قبلاً در مورد مطالعه مطلع شده و پرسشنامه ای را با اطلاعات مورد نیاز شرکت کنندگان تکمیل کردند. معیارهای خروج، سابقه عمل جراحی روی پا یا وجود ناهنجاری مادرزادی بود.

حجم نمونه با استفاده از برنامه EPIDAT برای تشخیص شیوع PVF 44٪ (20)، برای جمعیت واجد شرایط 700 نفر از کودکان، با مقدار آلفا 0.05، و دقت 8٪، n تعیین شد. = 123 موضوع.

متغیرهای اصلی مطالعه وجود والگوس، سن کودک (بر حسب ماه، به دست آمده از سوابق اداری مدرسه) و جنس، همراه با اطلاعات دقیق در مورد نوع کفش پوشیده و دفعات استفاده بود.